Prezesi firm ustawicznie zachodzą w głowę, które z narzędzi promocyjnych wybrać, aby zwiększyć grupę osób zainteresowanych produktami i usługami, aby podnieść zyski firmy. Reklama dzisiejszych czasów nie sprowadza się wyłącznie środkach masowego przekazu typu: gazeta ogólnopolska, czy tv. Reklama jest obecnie nadzwyczaj złożonym procesem i wykorzystuje wiele technik. Niezmiernie popularna staje się reklama w Internecie, a przede wszystkim jej odłam tzw. social media marketing. Musimy uzmysłowić sobie, iż nie jest to nachalna wersja reklamy, jaką klienci omijają szerokim łukiem.
Social media jest działaniem na serwisach nazywanych jako web 2.0 w Internecie. Najbardziej znane i co za tym idzie bardzo często wykorzystywanymi portalami skupiającymi społeczność w naszym kraju są: Grono.net, GoldenLine, Google+, YouTube. Jest to narzędzie dopiero zaczynające się rozwijać. W naszym kraju mały odsetek, bo tylko 5 % podmiotów przekonało się do social media. Niezaprzeczalny jednak jest naturalnie fakt, że jest to narzędzie bardzo przyszłościowe, ponieważ Internet stale się rozwija, a ilość surfujących cały czas rośnie. Masa firm wybiera Facebooka, stworzenie tam fanpage’a i systematyczne pozyskiwanie fanów. Kolejny sposób na reklamę to tzw. custom publishing. Kryją się za tym narzędzia reklamy, które w znakomity sposób kreują świadomość marki. Klienci w sposób bardziej przychylny odnoszą się do takiej reklamy, gdyż nie narzuca się ona klientowi, umożliwia wybór np. w kwestii zostania fanem firmy. To ludzie decydują o tym, że chcą otrzymywać informacje dotyczące firmy. W takiej sytuacji ten typ promocji jest niezwykle efektywny.

Reklamy